Lloret de Mar, del 1

9. maj 2012

For en måned siden kom jeg hjem efter en vildt fed uge i Spanien, men har ikke haft tid eller særlig meget overskud til at lave et indlæg om det før nu.
Vi har forresten AT i denne her uge, hvor vi stort set arbejder selv. Der er bare lige det at lærerne siger vi SKAL være på skolen og arbejde, men det kan vi ikke rigtig se pointen i når vi ligeså godt kan lave det hjemme og sikkert koncentrere os meget bedre. I går mødte vi allesammen kvart over otte og får så at vide fra kontoret at vores lærer først kommer senere, altså klokken tolv. Og i dag skulle vi også møde kvart over otte, hvor kun fem mennesker dukkede op inklusiv mig selv, men læreren dukkede igen ikke op. Så efter et kvarter tog vi hjem igen. Undskyld, men havde bare lige brug for at slippe mine frustrationer ud.

Maries og mit spejlbillede i Kastrup Lufthavn.. Vi satte et sted med udsigt ud til flyene og ventede på, at vi skulle afsted. 

En sød men træt Sara i Brussels. Vi skulle vente over seks timer på vores fly til Barcelona. Jeg har aldrig prøvet at mellemlande før, så derfor var det egentlig meget sjovt, men hold da op hvor er det en kedelig lufthavn. Vil så vidt muligt prøve at undgå den når jeg skal ud at flyve igen. 

Efter en meget lang rejse landede vi endelig i Barcelona. Da vi kun var fem, ville vi se om der gik en taxa fra lufthavnen og hen til hotellet. Vi tænkte at det nok ikke ville blive mere end 200 kroner for hver af os. Desværre var taxachaufførene ikke særlig flinke. De sagde, at det ville blive omkring 700 kroner for hver af os. De havde allerede lagt vores kufferter i bagagerummet, så dem fik vi hurtigt op igen og så skyndte vi os ellers bare for at kunne nå bussen, der kørte os til toget. Vi var først helt fremme ved halv tolv tiden om aftenen, så der skete ikke rigtig noget den aften andet end at se lejligheden og sådan.

På den første rigtige dag var det helt vildt varmt. Sara og jeg badede i poolen, de andre ville ikke. Vi boede på øverste etage, så vi havde allesammen fået tagterrasser. 

Samme dag tog vi ned på stranden som lå ti minutters gang fra hotellet. Først var der kun Sara, Dorthe, Marie og jeg, men senere kom resten af klassen. 

Næste dag gik vi en lang tur uden at vide hvor vi egentlig gik hen. Vi kom til en legeplads, hvor vi "legede". Vi gyngede hvertfald lidt og kravlede i de der tårne. Lyder måske lidt barnligt, men det var faktisk ret sjovt. 

Smukke smukke spanske træer og buske..

De andre synes ikke det var noget særligt, men jeg var ret fascineret af denne her fine trappe i en have bag noget hegn.

Jeg har efterhånden set mange bloggeres feriebilleder fra syden, og imellem dem alle har der altid været et billede af en kat. Så spekulerede over om vi også ville få nogen at se, og det gjorde vi. På vores gåtur kom vi til en mini park, hvor der pludselig dukkede en masse katte frem. De var meget kælende, men de så desværre ikke ud som om, at de kom fra et rart hjem. 

En fin udsigt på vejen hjem fra vores lange gåtur..

Efter en lang gåtur rundt i byen, var vi blevet ret trætte i benene, så da vi kom tilbage til hotellet slappede vi bare af resten af aftenen.

5 kommentarer:

Viktoria sagde ...

Sikke nogle fine billeder! Det lyder super dejligt, bare det var mig :-)

Clara Stenfeldt sagde ...

Flotte billeder, hvilket et program redigere du dine billeder i?:-)

http://clarastenfeldt.blogspot.com/

Sissel sagde ...

Er glad for i synes om dem :)
Jeg bruger Photoshop Cs5!

Ditte sagde ...

Smukke billeder - og detlyder som en skøn ferie. Hvad justerer du som oftest på i photoshop?

Sissel sagde ...

Ditte: Tak og det var en rigtig skøn ferie som jeg savner meget! Jeg justere mest i curves :)

Send en kommentar